Dell vagy HP? Döntsük el végre!
Támogatás
Dell
A Dell nem működtet fizetős támogatási rendszert a frissítések vagy a firmware-k letöltéséhez. Helyette egy rendkívül felhasználóbarát webhelyet biztosít a rendszerfrissítések kereséséhez, ahol mindenki megtalálja azt amire szüksége van.
A Dell Prosupport az IT-szférában az egyik legmegbízhatóbb támogatási programnak számít. Aki megengedheti magának, annak a profi támogatás megtérülő befektetés. Ennek ellenére az a hír járja, hogy a jövőben a Dell-nél is delegált kapcsolattartóra lesz szükség a letöltésekhez, bár ezzel kapcsolatban egyelőre semmi konkrétum nem látott napvilágot.
Rendszergazdáktól származó információk szerint a Dell profibban kezeli az alkatrészcsere dokumentációkat. Ez nem egy jelentős szempont, de a rendszeresen, nagyobb tételben vásárló üzleti ügyfeleknek ilyen jellegű tapasztalataik vannak.
HP
A HP-nál szolgáltatási/támogatási szerződés szükséges az új firmware vagy frissítések letöltéséhez. Így is elég nehéz támogatási illesztőprogramokat és firmware-t találni a HP erre létrehozott platformján.
A HP webhelyét meglehetősen nehéz használni, akár információhoz, akár támogatáshoz szeretnénk jutni. Ha azonban megtaláljuk amire szükségünk van, akkor elmondható, hogy a dokumentációjuk rendkívül alapos, lényegében minden olyan alkatrészhez találhatunk kézikönyvet, amelyet csak el tudunk képzelni. A HP támogatása az alkatrészek cseréjéhez rendkívül sokat javult az elmúlt években.
Egy online fiók létrehozása a HP weboldalán lehetővé teszi, hogy teljesen személyre szabva azt minden számunkra lényeges információhoz könnyen és gyorsan hozzájussunk. A felhasználók ezen keresztül frissíthetik profiljukat speciális portfóliókkal, amelyek a vállalkozás tulajdonában lévő HP-hardverek minden darabjához biztosítják az összes szükséges dokumentációt.
Ezenkívül hozzáférhetünk a HP 24 órás támogatásához, kezelhetjük a jövőbeli rendeléseket, és kihasználhatjuk a HP Operational Support Services tapasztalatait. Ezzel a HP nem kevesebbet állít, mint hogy „segít a napi informatikai üzemeltetési feladatok kezelésében, miközben erőforrásokat szabadít fel, hogy vállalkozásunk a versenytársak előtt maradjon”.
Győztes: Dell
Megbízhatóság
Dell
Nem ritkán hallani olyan Dell szerverekről, amelyek évekig meghibásodás nélkül működnek. A Dell EMC élen jár a szervereinek folyamatos fejlesztése terén, és az újítások nagyon gyorsan beépülnek a sorozatgyártásba.
HP
Egy felmérés szerint a HP szerverei körülbelül 2,5-szer annyi állásidőt értek el, mint a Dell poweredge szerverei. Fontos információ, hogy a HP rendszerek jobban monitorozzák az alkatrészeket és jóval előbb jelzik, hogy melyikkel várható probléma. Ez lehetővé teszi a vállalat számára, hogy megjavítsa vagy kicserélje az alkatrészeket, mielőtt azok valóban meghibásodnak.
Győztes: Dell
Ár
Dell
A legtöbb felhasználó kisebb rugalmasságról számol be az ár tekintetében, amikor a Dell-lel tárgyal, bár a nagyobb ügyfelek esetében általában hajlandóak több kedvezményt biztosítani. Az elmúlt években a Dell megfizethetőbb volt, de az árkülönbségek mára gyakorlatilag eltüntek.
A Dell eszközei általában olcsóbbak, ezért azok választják akik megpróbálják alacsonyan tartani az eszközeik árát a profit növelése érdekében. A Dell termékei széles körben elérhetőek, rendkívül sok van belőlük a piacon így használtan is könnyű beszerezni és alkatrész is akad bőven.
HP
A HP általában rugalmasabb az ár tekintetében, bár a kezdeti árajánlatok a legtöbb esetben hasonlóak a Dell áraihoz. Elmondható, hogy az eladóval fennálló kapcsolatunk lesz meghatározó a végső ár tekintetében.
A HP kicsit drágább és jellemzően azok választása, akiknél a hosszú távú stabilitás a legfontosabb cél a költségek minimalizálása helyett. A termékek könnyen elérhetőek és alkatrészt is gyorsan találunk hozzájuk. A HP átfogóbb dokumentációs rendszerének köszönhetően a valaha készített összes alkatrészhez találunk kézikönyvet.
Nyertes: A vállalkozásától felfogásától és a korábbi értékesítői kapcsolatoktól függ.
Felügyeleti eszközök
Ami az Out of Band Management rendszereket illeti, a HP felügyeleti eszköze az iLO, a Dell EMC-é pedig az iDRAC. Mindkét rendszer sokat fejlődött a hasonló szolgáltatások, például a HTML5 támogatása tekintetében.
Az elmúlt években volt néhány komolyabb különbség, de mára ezek jelentős része megszünt. Azért akad még néhány apróság.
Dell
Az iDRAC hosszú utat tett meg az elmúlt generációk során. Az iDRAC 7 után már nem kell Java-t használni, ami jó, bár a grafikus felhasználói felület nem olyan szép, mint az iLO GUI.
Ami a licencelést illeti, az iDRAC fizikai licencet használ, amely megvásárolható és megakadályozza, hogy az életciklus lejárta után ismét bezárják az OEM-be.
A frissítések általában egy kicsit ritkábbak az iDrac esetében. Ami az egyik legjelentősebb korábbi problémát illeti, az iDRAC már rendelkezik egy, a RIS-hez hasonló eszközzel (OpenManage Essentials), bár mindkettőnek vannak problémái bizonyos böngészőverziókban.
HP
Az ILO szabvány benne van, de Advanced licencet igényel.
Egyes felhasználók azt állítják, hogy elegendő egy kulcsot vásárolni, mert a speciális kulcs több szerveren is újra felhasználható, de ezt tiltják a szolgáltatási feltételek, ami szerint ugyanúgy külön kulcsokat kell vásárolni minden szerverhez, mint az iDRAC esetében.
Összességében az ILO-val ellátott grafikus felület jobbnak tűnik, a platform pedig egy kicsit komplexebbre sikerült.
Győztes: HP
Összefoglalva
Alapvetően a HP és a Dell meglehetősen hasonló vállalatok, hasonló ajánlatokkal, így a HP és a Dell szerverek összehasonlítása során nincs egyértelmű nyertes. Nincs nagy különbség a cégek között az eszközök minősége, az ár vagy a megbízhatóság tekintetében, azonban a Dell hatékony támogatása és alacsonyabb árai miatt népszerűbb a felhasználók körében.
Ennek ellenére azt javasoljuk, hogy minden vásárlás előtt érdemes alaposan mérlegelni a lehetőségeket.
Szerencsére a ServerElite kínálatában mindkét gyártó termékei elérhetőek.